Οι οδηγοί της Formula 1 έχουν πάντα ανάγκη για φυσική αντοχή, ώστε να αντέχουν τις απότομες στροφές και τη μεγάλη διάρκεια των αγώνων. Τώρα θα πρέπει να είναι και καλοί δρομείς. Αυτό συμβαίνει γιατί αντί για pit stop αλλαγής ελαστικών, οι οδηγοί της νέας πλήρως-ηλεκτρικής φόρμουλας σειράς E, θα πρέπει να τρέχουν από το ένα αυτοκίνητο στο άλλο δύο φορές σε κάθε αγώνα.

Η αλλαγή αυτή των μονοθεσίων, θα επιτρέψει στις ομάδες να επαναφορτίζουν τις μπαταρίες. Κι ενώ η διαδικασία των αγώνων παραπέμπει πίσω στο Pony Express, το ίδιο το αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το Σεπτέμβριο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, ατενίζει προς το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

 

 

Κατά τη διάρκεια της περιόδου 2014-2015, οι 10 ομάδες θα χρησιμοποιήσουν το ίδιο αυτοκίνητο ως βάση, που ονομάζεται Spark-Renault SRT_01E. Το αυτοκίνητο είναι ένα τέρας του Φρανκενστάιν, με ολοκαίνουργιο σασί και ελαστικά, μπαταρία βασισμένη στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας από το φρενάρισμα της Formula 1 και κινητήρες που χρησιμοποιήθηκαν από το υβριδικό supercar, McLaren P1.

Όπως οι περισσότεροι άνθρωποι που εμπλέκονται στο project, o Kirsty Andrew επικεφαλής του εμπορικού τμήματος της Williams Advanced Engineering ήταν ντροπαλός όταν του ζητήθηκε να αναφερθεί σε αριθμούς σχετικά με τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου. Οι κανόνες της σειράς Ε περιορίζουν τον κινητήρα έως 134 κιλοβάτ (180 ίππους), αλλά θα επιτρέπουν στους οδηγούς να χρησιμοποιούν μια "Push to Pass" λειτουργία των 200 κιλοβάτ (270 ίππους), σε ορισμένα σημεία, όπως τώρα που οι οδηγοί της Formula 1 επιτρέπεται να αλλάζουν την αεροδυναμική των μονοθεσίων τους για μικρές αποστάσεις.

"Το πρόβλημα είναι να έχουμε μια πολύ ακριβή πρόβλεψη της κατάστασης φόρτισης και την κατάσταση της υγείας της μπαταρίας", λέει ο ερευνητής ηλεκτρολόγος μηχανικός Peter Spies του Ινστιτούτου Fraunhofer για ολοκληρωμένα κυκλώματα στη Νυρεμβέργη, του οποίου τα σχέδια του συστήματος ελέγχου έχουν προσελκύσει την προσοχή μιας κορυφαίας ομάδας ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το θεσμό Formula Student που ονομάζεται EVE.

Πιο συγκεκριμένα το SRT_01E θα είναι ακόμη πιο ογκώδες από τα αδέλφια του, λόγω των αεροδυναμικών βοηθημάτων γύρω από την μπαταρία των 200 κιλών και του ηλεκτρικού κινητήρα πίσω από τον οδηγό. Οι διοργανωτές προβλέπουν ότι το αυτοκίνητο θα κάνει 3 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 100 χλμ/ώρα, σε σύγκριση με το ρεκόρ των 2,13 δευτερολέπτων που επιτεύχθηκε με ένα τροποποιημένο αυτοκίνητο Formula Student, το Σεπτέμβριο. Η μέγιστη ταχύτητα των 225 χλμ/ώρα του SRT_01E υπολείπεται κατά πολύ από τα αυτοκίνητα της Formula 1, το οποία μπορούν να υπερβαίνουν τα 360 χλμ/ώρα.

Το πραγματικό μέτρο της επιτυχίας για τα αγωνιστικά αυτοκίνητα είναι το θέαμα κατά τους αγώνες, αρχής γενομένης από το τέλος του 2013 που θα αρχίσουν οι διάφορες επιδείξεις. Άλλωστε αν κάποιος ενδιαφέρεται για τους αγώνες, δεν τον νοιάζει το σύστημα μετάδοσης του αυτοκινήτου. Το μόνο που θέλει να δει είναι μάχες ρόδα με ρόδα.

 

 

Πηγή: spectrum.ieee.org