stress


Το άγχος αποτελεί γεγονός στη ζωή μας. Όμως δεν χρειάζεται να μας επηρεάζει τόσο πολύ, όσο το κάνει σήμερα.

Για σκεφτείτε - ένα μικρό ποσοστό άγχους αρκεί για να καταφέρουμε να βγάλουμε εις πέρας μια εργασία, είναι συχνά το κίνητρο που χρειάζεται ένας μαθητής για να διαβάσει για τις εξετάσεις ή ένας δημοσιογράφος για να στείλει ένα κείμενο στον εκδότη του. Το στρες, με την αυξημένη εστίαση που προκαλεί, είναι αυτό που δίνει στους χειρουργούς την ετοιμότητα και την εγρήγορση, που είναι απαραίτητες για την εκτέλεση εγχείρησης ανοιχτής καρδιάς.

Μόνο όταν βιώνουμε περισσότερο στρες ή άγχος από ό,τι μπορούμε να χειριστούμε δημιουργείτε πρόβλημα. Αλλά είναι δυνατόν να αντιμετωπίσουμε το στρες, σε τέτοιο επίπεδο ώστε να κρατήσει τη ζωή μας κινητοποιημένη και όχι σε επίπεδα που θα μας αναστατώνουν.

Το ίδιο το άγχος είναι απλά μια φυσιολογική αντίδραση - δεν είναι εγγενώς καλή ή κακή. Όπως φαίνεται στο παρακάτω διάγραμμα, μπορούμε να πετύχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα έχοντας λίγο στρες.

 

stress_diagram

Αυτό το διάγραμμα παρουσιάστηκε από τον Joshua Riff, Ιατρικό Διευθυντή στο Target Corporation, σε ένα φόρουμ σχετικά με το στρες στη Σχολή Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ. Ο Riff λέει ότι είναι απαραίτητο για τους εργοδότες να προσπαθούν να διαχειρίζονται τα επίπεδα του άγχους στους υπαλλήλους τους. "Η σωστή ποσότητα του στρες αποδίδει, εν αντίθεση με την λανθασμένη", είπε στη συζήτηση.

Εάν η εργασία κάποιου δεν είναι απαιτητική ή αρκετά δύσκολη, δεν θα έχει κίνητρο για να αποδώσει στο μέγιστο επίπεδο. Αντίθετα εάν είναι πάρα πολύ, το άγχος αρχίζει να έχει αντίκτυπο στην εργασία του, και σε μακροπρόθεσμη βάση, μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο εργαζόμενο.

Αμέσως μετά, ο Riff λέει, ότι το πολύ άγχος προκαλεί την κατάθλιψη και χαμηλώνει τη παραγωγικότητα. Μακροπρόθεσμα, το στρες οδηγεί επίσης σε προβλήματα υγείας όπως η υπέρταση και χρόνια προβλήματα υγείας όπως ο διαβήτης – όλα αυτά επιβαρύνουν το κόστος της υγειονομικής περίθαλψης όσο και της απώλειας παραγωγικότητας κατά τη διάρκεια της ασθένειας.

Για τα άτομα, η διαχείριση του άγχους είναι εξίσου ή ακόμη πιο σημαντική. Η ανάπτυξη της ικανότητας αντιμετώπισης του στρες, είναι σημαντική για τους ανθρώπους που θέλουν να επιτύχουν τόσο επαγγελματικά και να παραμείνουν υγιείς.

 

Πως να γίνουμε πιο ελαστικοί στο άγχος

Η ιδέα δεν είναι να αποφευχθεί εντελώς το άγχος - αντ 'αυτού, είναι να γίνει ελαστικότερο. Το American Psychological Association ορίζει ως ανθεκτικότητα τη διαδικασία με την οποία οι άνθρωποι προσπαθούν να προσαρμοστούν ή να αντιμετωπίσουν τις πιέσεις. Δεδομένου ότι η αντοχή είναι μια διαδικασία, υπάρχουν πράγματα που οι άνθρωποι μπορούν να κάνουν για να γίνουν καλύτεροι σε αυτό. Μερικές στρατηγικές περιλαμβάνουν διαλογισμό, τη θεραπεία, την προσευχή, ή άλλες δραστηριότητες που βοηθούν τους ανθρώπους να αποκτήσουν προοπτική. Άλλες δραστηριότητες, όπως να κάνουν αρκετή άσκηση ή έχουν περισσότερο ύπνο, είναι αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση του άγχους, και εάν γίνουν συνήθεια, βοηθούν τους ανθρώπους να γίνουν πιο ανθεκτικοί σε αυτό.

Μια πρόσφατη έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Χάρβαρντ, του NPR, και του Robert Wood Johnson Foundation σχετικά με τις επιπτώσεις στην υγεία από το στρες, αποκάλυψε ότι οι περισσότεροι άνθρωποι δεν συμμετέχουν σε δραστηριότητες. Περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς δεν ασκούνται τακτικά ή έχουν κακή ποιότητα ύπνου τη νύχτα.

Βέβαια πολλοί άνθρωποι είναι εξοικειωμένοι με αποτελεσματικές στρατηγικές μείωσης του στρες. Περισσότερο από το 90% των ανθρώπων που περνούν το χρόνο σε εξωτερικούς χώρους ή συμμετάσχουν σε χόμπι βρίσκουν αυτές τις τεχνικές αποτελεσματικές. Το δύσκολο μέρος είναι να βρουν το χρόνο να τις πραγματοποιήσουν.

Το κλειδί, σύμφωνα με τους ειδικούς, είναι να βρείτε τους κατάλληλους τρόπους να ενσωματώσετε αντι-στρες δραστηριότητες στη ζωή σας.

Εάν είστε γονέας, μπορείτε να ασχολείστε τρέχοντας με τα παιδιά σας, λέει η Kristin Schubert, υπεύθυνη του προγράμματος στο Wood Johnson Foundation Robert. Αυτό θα σας βοηθήσει να περνάτε περισσότερο χρόνο με την οικογένεια σας αλλά και να κάνετε γυμναστική. Ο Riff συμβουλεύει να βρείτε 15 λεπτά κάθε μέρα και να αποσυνδεθείτε τελείως από την τεχνολογία.

Η αλλαγή διατροφής μπορεί να σας βοηθήσει εξίσου. Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση ορισμένων τροφών, όπως οι υδατάνθρακες, μπορεί να προκαλέσουν φυσιολογικές επιπτώσεις που να σας κάνουν πιο επιρρεπή στο άγχος, ενώ οι υγιεινές επιλογές βοηθούν να κρατήσετε τη διάθεσή σας υπό έλεγχο.

Ο Riff λέει ότι η συνειδητοποίηση, ότι οι άνθρωποι πρέπει να έχουν ανθεκτικότητα οδηγεί σε σημαντικές εξελίξεις. Επιπλέον, αναφέρει ότι από το 30-50% των ανθρώπων που αναφέρουν ότι έχουν υψηλό στρες, μόνο το 6% των ανθρώπων προσπαθούν να το αντιμετωπίσουν.

Τώρα που οι άνθρωποι αρχίζουν να μιλούν για την ανθεκτικότητα του στρες περισσότερο, είναι πιο πιθανό να δοκιμάσουν και να βελτιώσουν τις δικές τους συνήθειες. Κλείνοντας, ο Riff λέει, ότι ίσως να είναι ο μόνος τρόπος για να συμβαδίσουν με τις πιέσεις του σύγχρονου κόσμου.