cossack


Με το δέσιμο ενός καταγραφέα πτήσης πάνω στην πλάτη ενός αετού στέπας, (Aquila Νipalensis), οι ερευνητές κατάφεραν να υπολογίσουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι "πτυχώσεις των φτερών" στα πτηνά. Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στην Εφημερίδα Journal of the Royal Society Interface αυτό το μήνα.

Οι θορυβώδεις και ταραχώδεις συνθήκες πτήσης είναι εκείνες που αφήνουν συχνά τα αεροσκάφη καθηλωμένα. Όμως, τα πουλιά, όπως οι αετοί και οι γύπες κρατούνται στα ύψη, με μεγάλη σταθερότητα. Ο Graham Taylor από την Οξφόρδη εξηγεί σε νέα δήλωση του.,"Η ειδική αυτή κίνηση μπορεί να επιτρέψει στα πτηνά να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, θέτοντας όμως τεράστια πίεση στους μύες των φτερών τους.

Η φύση της αύξησης των αέριων μαζών, όπως της θερμότητας, φταίει που δημιουργούνται πολλές αναταράξεις ,στροβιλισμοί και δονήσεις στα φτερά ενός πουλιού που θα μπορούσαν μάλιστα να τα ρίξουν στο έδαφος. " Δανειζόμενος από την αεροναυπηγική, ο Graham και οι συνεργάτες του εκπαιδεύσαν έναν αετό της στέπας που ονομάζεται Κοζάκος για να μπορέσουν να κατανοήσουν το δικό του "μαύρο κουτί", στο Brecon Beacon της Ουαλίας.

Τα 75 γραμμάρια του εξοπλισμού αποτελούνται από GPS, επιταχυνσηόμετρο, μετρητή ρυθμού περιστροφής και ταχύτητας του αέρα, ενώ χρησιμοποιήθηκαν επίσης και επίγεια βίντεο. Με την καταγραφή των κινήσεων του Κοζάκου από 45 πτήσεις, η ομάδα διαπίστωσε ότι ο αετός χαμήλωσε τα φτερά του, ως ανταπόκριση σε μια ιδιαίτερα ισχυρή, ριπή άνεμου - αντί να τα κρατήσει σφικτά στη θέση τους, όπως κάνουν τα φτερά ενός αεροπλάνου. Κατά τη διάρκεια αυτών των 2.594 φιλμαρισμένων κινήσεων των φτερών, το πουλί ρίχνει τα φτερά και τα διπλώνει κάτω από το σώμα του - για περίπου 0,35 δευτερόλεπτα - έτσι ώστε να είναι αποτελεσματική η κίνηση τους.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα σύντομο κλιπ του ελιγμού των πτερών εδώ.



 



"Η μέθοδος αυτή είναι μια άμεση αντίδραση στην απότομη απώλεια βάρους που συμβαίνει όταν ένα πουλί πετάει μέσα σε ατμοσφαιρικές αναταράξεις," εξηγεί ο Τέιλορ. "Τα πουλιά χρησιμοποιούν αυτή την τεχνική για να αποσβέσουν τα δυνητικά καταστροφικά τραντάγματα που προκαλούνται από την αναταραχή." Το μάζεμα των φτερών είναι πιθανό να βοηθούν του αετούς στην αποφυγή ακραίων φορτίων, παρόμοια με τον αναστολέα σε ένα αυτοκίνητο ή το αμορτισέρ σε ένα ποδήλατο. Εδώ είναι ο Κοζάκος φορώντας τον ειδικό καταγραφεα πτήσης του:

cossack2


Είναι απίθανο τα αεροσκάφη να χρησιμοποιήσουν την τεχνική των πτυσσόμενων φτερών για να αποφύγουν τις αναταράξεις, αν και μια τεχνική όπως αυτή, θα μπορούσε να βοηθήσει για να κρατήσει τα μικρό-οχήματα αέρος ψηλά, ακόμη και σε περιόδους αναταραχής σε διάφορες ατμοσφαιρικές συνθήκες.